Skor, strumpor och fötter

Skor, strumpor och fötter
Allt som behövs

tisdag 4 november 2014

Träningsläger i södra Spanien

På fredag åker vi ner till Nerja i södra Spanien och stannar två veckor. Där ska vi bo i en lägenhet med balkong ut mot ett poolområde och hyra cyklar för att se oss omkring i omgivningarna. Jag kör ju bil som yrke och det ska bli så himla skönt att slippa köra bil i två hela veckor. Kanske får min sega rygg röra på sig mer än vanligt och stärks av många mil på cykeln, jag hoppas det.
Det verkar inte vara badväder där nu men 15-20 grader är ju perfekt för utflykter på cykel eller med vandringskängorna på. För att inte tala om hur skönt det är att träna löpning på semestern. För mig brukar det bli en tur på morgonen. Men nu kanske det är kallare där än vad jag tycker om så vi får se när man kör sina löprundor. I vilket fall som helst ska det bli skönt att få miljöombyte och slippa ha varma kläder när man springer eller tar sig runt på annat sätt. Kanske får solen bränna näsan lite också, vi hoppas på det!

Det blir träningsvecka fyra och fem i min nya satsning på 5K. Naturligtvis kommer jag att anpassa mig i viss mån efter förhållanden men egentligen finns ingen anledning att inte köra de pass jag ska, ingen bana eller annat speciellt behövs. Med kompletterande träning på cykel och bergsstigar med vandringskängor på fötterna kan det bli rena rama träningslägret. Fast vi brukar njuta av en god öl eller ett gott vin på kvällarna så något asketliv blir det inte.
När vi kommer hem på fredag om några veckor har min kompis hämtat armband och chip åt mig inför tunnelrun som går dagen efter. Det är en tävling som jag anmälde mig till några av de första minuterna efter att anmälan öppnade. Alltså har jag en bra startgrupp, 2C, och chans att springa ett lopp utan trängsel som stör. Att se insidan av tunnelbygget och forsa fram som en i en myrarmé ska bli en rolig upplevelse. Kanske hör jag av mig från Spanien innan dess. Annars, träna väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar